Over ons

Tel: 085-5002030

Wie ben ik?

Wij doen dit anders!

 

 

 

 

Ik ben Ron Boer, duurzaamheidsexpert en communicatiepionier in zintuigelijke marketing.

Al jarenlang werk ik met ziel en zaligheid aan de versnelling van de energietransitie. Als pionier in 2008 begonnen als duurzame relatiegeschenkenspecialist en al snel de grootste online aanbieder. Naarmate de tijd vorderde ben ik mij via de Erasmus University gaan specialiseren in de energietransitie, waarbij ik zowel binnen natuur en milieuclubs en bij de landelijke overheid veel kennis en ervaring heb opgedaan op het gebied van “Consument en Gedrag in de Energietransitie”.

 

In 2016 ben ik begonnen met de introductie van de Thermocard® op de Nederlandse en Belgische markt. Hoewel zintuiglijke marketing toen nog niet zo bekend was, werd het product wel bijzonder goed ontvangen bij mijn huidige afnemers, zoals gemeenten en energieloketten. De Thermocard® wordt door hen ingezet om bewoners bewust te maken van de isolatiekwaliteit van de woning, en hen te stimuleren om de stap te zetten tot isolatie. Bewoners raken bijzonder enthousiast van de Thermocard® omdat zij de meting zelf kunnen
doen, makkelijk en snel.

Dit heeft mij doen besluiten de Thermocard® door te ontwikkelen tot een hoogwaardig
product wat volledig aansluit bij de energietransitie en de overheidscampagnes zoals “Zet
ook de knop om”.

Inmiddels ondersteun ik diverse gemeenten, energieloketten, bedrijven werkzaam in de
energietransitie en bijvoorbeeld ook banken. Daarnaast leent het concept van de thermometer in of op de kaart zich ook voor het maken van andere producten, zoals de
Energy Saving Card.

Missie

Mijn missie met mijn organisatie Sensilize is om communicatie tastbaar te maken door
beleving en zintuiglijke prikkels. Zo help ik organisaties hun duurzame boodschap helder,
creatief en impactvol over te brengen en daarbij een handelingsperspectief te bieden Het
hoofdproduct wat ik met Sensilize aanbiedt is de Thermocard®. Dit gebeurt op basis van 2
stappen van de gedragstheorie “Behaviour Change Wheel”.

  •  Een beslissing nemen: de Thermocard® werkt sturend naar een beslissing doordat
    bewoners visueel bewust worden gemaakt van de noodzaak van de verandering.
    De verandering is dus het voorkomen van warmteverlies door verbeterde isolatie.

  • Eerlijke gedragsbeïnvloeding: Door handelingsperspectief te koppelen aan de Thermocard®, informeer je de bewoners eerlijk sturend hoe deze veranderingen ook uit te voeren.

Visie

Ik geloof dat echte verandering begint bij ervaren. Daarom ontwikkel ik middelen die
duurzaamheid voelbaar maken en mensen inspireren om bewuste keuzes te nemen.